JUARA OLIMPIK SEBENAR!


Alhamdulillah, Tsumma Alhamdulillah

Saya sangat gembira hari ini.

Pertamanya setelah selesai mesyuarat dengan penyelia yang begitu panjang pagi tadi, akhirnya mereka berdua ‘memaksa’ saya untuk memperbaiki mutu penulisan, terutamanya dalam aspek tatabahasa.

Kata mereka, terlalu banyak kesalahan asas yang saya lakukan, dan jika ianya berterusan, pasti sukar untuk menulis tesis dengan baik nanti.

Alhamdulillah, ini adalah peluang untuk saya berubah. Dengan tekanan, Insyaallah, saya yakin, walaupun sukar, tapi cahaya di hujung terowong itu tetap akan muncul. Jika penyelia saya cukup yakin saya boleh melakukannya. Mengapa tidak saya memilih untuk yakin dengan diri sendiri?

CHANGE STARTS WHEN YOU DECIDE!

Kedua,

Saya seronok membaca perkembangan Olimpik London yang sedang hangat berlangsung. Tidak, tidak, bukan saya seronok membaca perkembangan atlit Malaysia atau atlit Australia yang sedang hebat bersaing, tapi saya amat seronok dan cemburu melihat kegigihan pendakwah-pendakwah berbaju kuning yang menyampaikan ISLAM kepada atlit, pengunjung dan bahkan para pengawal yang bertugas! Ini sungguh luar biasa!

Seorang pendakwah bersama mad'unya yang baru melafazkan syahadah. IMPRESSIVE WORK BROTHER!


Ketika ramai orang sibuk dengan simbol Illuminati, Dajjal dan Yahudi pada Olimpik kali ini, sekumpulan manusia bangkit dengan gagah dan berani (badan mereka memang sasa pun) tanpa menghiraukan cercaan dan celaan manusia bagi melaksanakan tanggungjawab yang tidak ramai Muslim mampu melakukannya.

Iaitulah DAKWAH!

Satu tindakan dan amal soleh yang pastinya akan dinilai oleh Allah dengan nilaian yang amat tinggi.

Dari berpeluk tubuh dan sibuk memberi komentar dan menghukum itu dan ini, mereka telah memilih untuk BANGKIT bekerja dan melaksanakan TANGGUNGJAWAB dengan penuh IZZAH!

Bagi saya, mereka adalah juara Olimpik yang sebenar.

KITA bagaimana?

CHANGE STARTS WHEN YOU DECIDE!

No comments:

Post a Comment